Al geruime tijd hing het in de lucht dat twee, relatief, grote spelers op deze markt zouden fuseren.
Deze fusie is recentelijk in een ledenvergadering bekrachtigd en zal per 1 juli van dit jaar formeel een feit zijn. De gefuseerde coöperaties gaan verder onder de naam OM/Nieuwe energie. Deze coöperatie levert gegarandeerd groene energie, zonder winstoogmerk, die zij onder andere inkoopt van energiecoöperaties die lokaal duurzaam energie opwekken.
De gebiedscoöperatie heeft inmiddels twee projecten bij OM/nieuwe energie aangemeld en het is de bedoeling aan het eind van het jaar ook onze overige projecten daar onder te brengen. Op de aanstaande ledenvergadering zal hier nog uitgebreid op ingegaan worden en zullen ook de mogelijkheden besproken worden die leden hebben om energie bij deze aanbieder af te nemen.


